במחקרים שנעשו ע"י ד"ר דורון קליגר ודליה גלעד מאונ' חיפה נמצאשאפקט ההטרמה וזמינות המידע גבוה פי שניים בקרב יועצי השקעות ורואי חשבון לעומתסטודנטים. כלומר, כאשר מציגים מידע רלוונטי (שלילי או חיובי) והופכים את המידעלזמין, תגובת אנשי המקצוע כפולה לעומת אחרים.
המידע הפיננסי מאופיין במגוון מחירים ואיכויות. בנוסף, ערךהמידע הפיננסי הרלוונטי למטרת השקעה נמצא בעלייה מתמדת, ככל ששוק המוצרים והשירותיםהפיננסים הולך והופך מורכב יותר ויותר. תכונות אלו הופכות את המידע הפיננסי למענייןבמיוחד מהבחינה הכלכלית של המידע
האם קיים קשר בין פרופיל הלקוח המבקש ייעוץ השקעות – תכונותסוציו-אקונומיות ודמוגרפיות- לבין הצהרתו בדבר מידת הסיכון שהוא מעוניין? האם הלקוחבכלל מבין את עצם השאלה בדבר אהבה/שנאה של סיכון?האם הלקוח מבין מהו סיכון?
מאמר חדש בוחן את ה- Equity Premium (התשואה הצפויה בשוק המניותמעבר לתשואת אג"ח ממשלתי) כפי שמשתקף מסקר בקרב מנהלי כספים. הסקר נערך ע"י המגזין CFO בשיתוף אוניברסיטת Duke באופן רבעוני החל משנת 1996
בשנים האחרונות המחקר בתחום הכלכלה ההתנהגותית והמימוןההתנהגותי הולך ומתרחב ועוסק במגוון רחב של נושאים. דויטשה בנק מפרסם סקירה המתארתאת הדפוסים ההתנהגותיים העיקריים בקרב פרטים בנוגע לקבלת החלטות בתחום הכלכלי
הגישה הקלאסית בתחום המימון גורסת ששוק ההון יעיל ובהתאם לכךאין ביכולתן של גישות השקעה המבוססות על ניתוח טכני, להשיג ביצועי יתר מול גישת "קנה והחזק". מאמר חדש בוחן את אסטרטגית החוזק היחסי בקבלת החלטות השקעה בשנים 2009-1920. על פי ממצאי המחקר ביצועי האסטרטגיה עוקפים את מדד הייחוס בכ-70% על פניזמן